مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر محمدرضا ترحمی / جراحی زیبایی سینه / تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه

تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه

تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه یکی از موارد بسیار مهم در اعمال زیبایی مربوط به سینه است. بسیاری از افراد درخصوص ویژگی‌های هر یک از این دور روش بی‌اطلاع هستند. در هر یک از این دو عمل، روش‌های گوناگون به کار گرفته می‌شود و ممکن است از نظر زمان جراحی و عوارض‌ معمول آن با یکدیگر متفاوت باشند. پزشک با توجه به نیاز بیمار، یکی از دو روش ذکرشده را برای تغییر حالت و فرم سینه انتخاب خواهد کرد. این دو روش دارای مزیت‌های گوناگونی هستند که این موضوع یکی از عوامل موثر در ایجاد اهداف مختلف آن‌ها به‌شمار می‌رود. در برخی موارد ممکن است افراد با توجه به میزان هزینه، یکی از انواع جراحی‌های سینه را انتخاب کنند. بنابراین لازم است که بانوان درخصوص ویژگی‌ و تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه اطلاعات کافی کسب کنند تا بتوانند به راحتی یکی از گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه

اگر شما نیز قصد دارید جراحی زیبایی سینه انجام دهید اما درباره وجه تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه اطلاعی ندارید، توصیه می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به مقایسه دو جراحی ذکرشده از نظر نتایج، عوارض، هزینه و میزان ماندگاری آن‌ها می‌پردازیم.

تفاوت عمل پروتز سینه با لیفت سینه از نظر ماندگاری

یکی از موارد مهم در تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه، میزان ماندگاری آن‌ها است. کسانی که از روش‌های لیفت سینه استفاده کرده‌اند، از میزان ماندگاری ۱۰ الی ۱۵ ساله آن رضایت کافی دارند. میزان ماندگاری و طول عمر این روش بیشتر به شرایط جسمانی بیمار وابسته است. در برخی موارد ممکن است در اثر عواملی همچون افزایش وزن یا کهولت سن تغییراتی در ظاهر سینه‌ها ایجاد شود. ماندگاری پروتز سینه نیز به همین منوال خواهد بود. در صورتی که بانوان دچار کاهش یا افزایش بیش‌از اندازه وزن نشوند، میزان ماندگاری این روش تا ۲۰ سال نیز تخمین زده می‌شود.

تفاوت عمل پروتز سینه با لیفت سینه از نظر مزایا

تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه حتی درخصوص مزایا و نتایجی که برای بانوان ایجاد می‌کند میز بسیار مشهود است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های انجام هر یک از روش‌های جراحی سینه اشاره خواهیم کرد:

  • در پروتز سینه، شاهد تغییر سایز و اندازه سینه در بانوان خواهیم بود.
  • کسانی که در اثر کهولت سن با فرم نامناسب سینه‌های خود مواجه شده‌اند می‌توانند از روش پروتز سینه استفاده کنند.
  • انجام پروتز باعث ایجاد حجم بیشتر در فرم سینه‌ها می‌شود.
  • در روش لیفت سینه، فرآیند حذف پوست اضافی در این ناحیه انجام می‌شود تا بتوان حجم سینه را تا حد امکان به بالا کشید.
  • جراحی‌ لیفتینگ نقش موثری در بهبود حالت سینه بانوان دارد.

تفاوت عمل پروتز سینه با لیفت سینه از نظر زمان عمل

از دیگر موارد مهم در تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه، مدت‌زمان جراحی است. انجام جراحی لیفتینگ به زمان بیشتری احتیاج دارد اما این موضوع با توجه به نوع لیفت تعیین می‌شود. برای مثال افرادی که قصد لیفت‌کردن سینه به روش نخ را دارند، مدت زمان کمی را برای انجام این عمل نیاز خواهند داشت. به‌طور کلی برای تعیین میزان وقت عمل لازم است به فاکتور‌های مختلفی همچون شرایط بدنی و وضعیت سلامت جسمانی بیمار توجه شود تا بتوان به روش بهتری طول جراحی تخمین زد. در هر دو نوع جراحی، احتیاجی به بستری‌شدن در بیمارستان نیست و افراد می‌توانند عمل مورد نظر خود را به‌صورت سرپایی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: عمل پروتز سینه زیر عضله و روی عضله

تفاوت عمل پروتز سینه با لیفت سینه از نظر هزینه

هزینه عمل پروتز سینه معمولا با توجه به برندی که برای پروتز در نظر گرفته می‌شود متفاوت‌تر از لیفت سینه خواهد بود. میزان تخصص پزشک زیبایی و همچنین موقعیت جغرافیایی کلينيک زیبایی ازجمله عوامل موثر بر قیمت و میزان هزینه پروتز سینه است. این موضوع در حالی است که برای لیفت سینه فاکتور‌های مختلفی دیگری نیز در نظر گرفته می‌شود. حجم پوست اضافی در اطراف سینه و میزان نیاز به لیفتینگ این ناحیه ازجمله عوامل مهم بر قیمت لیفت سینه خواهد بود. بنابراین در انجام جراحی لیفت سینه، هزینه مربوط به پروتز محاسبه نمی‌شود. این نکته یکی از موارد موثر در میزان هزینه این دو روش خواهد بود.

تفاوت عمل پروتز سینه با لیفت سینه از نظر عوارض

عمل پروتز سینه همچون لیفت سینه دارای برخی عوارض مهم و جدی برای بانوان است. برخی از مهم‌ترین تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه از نظر خطرات آن‌ها به‌شرح زیر است:

  • احتمال بروز زخم و عفونت در افرادی که پروتز سینه انجام می‌دهند بیشتر است.
  • ممکن است پروتز سینه در اثر عوامل مختلف دچار نشتی یا پارگی شدید شود.
  • احتمال موج‌دار شدن و تغییر شکل پروتز یا سیلیکون در کسانی که پروتز سینه انجام داده‌اند بیشتر است.
  • افرادی که جراحی لیفت سینه انجام می‌دهند ممکن است در فرآیند شیردهی دچار مشکل شوند.
  • کسانی که لیفت سینه انجام داده‌اند بیشتر مستعد بروز مشکلات بیهوشی هستند.

بیشتر بخوانید: درد بعد از عمل پروتز سینه

تفاوت مهم جراحی پروتز سینه با لیفت سینه

ازجمله‌ تفاوت‌ پروتز سینه با لیفت سینه، هدف از انجام هر یک از این اعمال است. کسانی که پروتز سینه انجام می‌دهد معمولا به دنبال نتایجی همچون افزایش حجم و پر‌شدن سینه‌ها هستند. در افرادی که لیفتینگ سینه انجام داده‌اند، این روش تنها به بالارفتن سینه و کاهش میزان افتادگی در آن‌ها کمک می‌کند. لیفت سینه با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که انجام این جراحی با نخ یکی از انواع رایج این عمل به‌شمار می‌رود. در نتیجه بهتر است افراد برای انجام هر یک از انواع جراحی سینه، در ابتدا هدف خود را مشخص نموده، سپس با مشورت پزشک و انجام بررسی‌های لازم یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

نتیجه گیری

بسیاری از افراد درخصوص تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه اطلاع کافی ندارند. این دو روش وجه افراق مهمی از نظر مدت زمان عمل، هزینه و نوع نتایج آن خواهند داشت. پزشک متخصص در حوزه زیبایی با توجه به نیاز و وضعیت جسمانی‌ بیمار یکی از روش‌های ذکرشده را برای بهبود ظاهر سینه در نظر خواهد گرفت. بیماران می‌توانند به کمک دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه، مناسب‌ترین راهکار را برای افزایش زیبایی و جذابیت سینه‌های خود انتخاب کنند.

سوالات متداول تفاوت پروتز سینه با لیفت سینه

آیا بعد از جراحی‌های بزرگ کردن سینه جای زخم باقی می‌ماند؟

در بسیاری از جراحی‌های زیبایی، جای زخم بر نقاطی که در آن برش‌ ایجاد شده است، باقی خواهد ماند. در پروتز سینه به دلیل استفاده از برش‌های بسیار کوچک و جزئی، میزان ماندگاری زخم‌های ناشی از انجام این عمل کمتر است و در اکثر موارد پس از گذشت یک دوره زمانی، ازبین می‌روند.

جراحی پروتز سینه مانع از شیردهی می‌شود؟

جراحی پروتز سینه هیچ اختلالی در فرآیند شیردهی مادر به نوزاد ایجاد نمی‌کند. توصیه پزشکان بر این است که به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شیردهی مادران، پروتز در بخش زیرین دیواره عضلات سینه قرار گرفته شود.

  آیا عمل لیفت سینه درد دارد؟

برای انجام لیفت سینه لازم است که چند برش جزئی بر قسمت‌های مختلف سینه ایجاد شود. این روش معمولا به کمک بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود و احتمال احساس درد در بانوان بسیار کم خواهد بود.

برچسب ها:

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

تماس با دکتر