مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه
دکتر محمدرضا ترحمی / جراحی زیبایی سینه / بهترین سایز پروتز سینه کدام است؟

بهترین سایز پروتز سینه کدام است؟

بهترین سایز پروتز سینه شماره چند است؟ آیا همه افراد ناچار به استفاده از یک نوع سایز پروتز هستند؟ یا هر فردی می‌تواند سایز مد نظر خود را برای پروتز انتخاب کند؟ انواع پروتز سینه برای بهبود شکل، اندازه و کانتور سینه استفاده می شود. پروتز های سینه  را می توان در جراحی های ترمیمی پس از ماستکتومی، برای اصلاح نواقص مادرزادی و ناهنجاری های قفسه سینه و برای بزرگ کردن سینه برای افزایش اندازه سینه استفاده کرد. انتخاب یک سایز مناسب پروتز سینه صحیح می تواند کمی مشکل باشد زیرا باید با توجه به فرم بدن و نوع بدن انتخاب شود.

بهترین سایز پروتز سینه

انتخاب سایز پروتز سینه بر اساس چه معیارهایی است؟

ایمپلنت ها در اشکال و اندازه های مختلف از Mini تا Corse متناسب با نیازها و انتخاب های خانم ها در دسترس هستند. علاوه بر این که به راحتی با حرکت طبیعی بدن سازگار است، این ایمپلنت ها شبیه انحناهای طبیعی بدن هستند. آنها در حالت ایستاده به شکل قطره اشک و در حالت دراز کشیدن گرد هستند که به این ترتیب مانند سینه های طبیعی در هنگام تغییر وضعیت بدن رفتار می کنند. بنابراین، این ایمپلنت‌ها بافت طبیعی سینه را تقلید می‌کنند و حس واقعی‌تری به شما می‌دهند.

انتخاب سایز پروتز سینه بر اساس معیار هایی انجام می‌شود و البته که سلیقه و نظریه خود زیباجو در این امر بسیار مهم است اما به هر حال باید مواردی را در این میان در نظر گرفت.

·         اندازه عرض شانه

·         شرایط جسمی و بدنی فرد

·         تناسب با سایر اندام های بدن

·         سلایق و نظر شخصی

·         طبیعی یا مصنوعی بودن پروتز از نظر بزرگی

·         انجام همزمان جراحی پروتز سینه با جراحی رفع افتادگی سینه

به طور کلی انتخاب سایز پروتز سینه به عوامل متعددی بستگی دارد و البته باید توسط بهترین جراح پروتز سینه در تهران بررسی شود که آیا جسم فرد دارای شرایط نگهداری سایز انتخابی از پروتز است یا خیر.

نحوه ی انتخاب سایز پروتز سینه

مشاوره با جراح پلاستیک: بهترین راه برای انتخاب سایز پروتز سینه، مشاوره با یک جراح پلاستیک و زیبایی که تخصص در این زمینه دارد، است. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و بر اساس اندازه و شکل جسمتان، تمایلات شخصی و همچنین جوانب پزشکی، سایز مناسبی را برای پروتز سینه انتخاب کند.

اندازه بدن: اندازه و شکل بدن شما تأثیر زیادی در انتخاب سایز پروتز سینه دارد. جراح پلاستیک با توجه به قد عرض شانه، اندازه قفسه سینه و سایر جزئیات بدنی شما، می‌تواند اندازه پروتز مناسب را تعیین کند.

اگر شما فعالیت‌های ورزشی یا ورزش‌های آبی می‌کنید، باید سایزی را انتخاب کنید که به شما اجازه حرکت آزاد دهد و تأثیر کمتری بر فعالیت‌های روزمره‌تان داشته باشد. یکی دیگر از مسائلی که در زمینه انتخاب سایز پروتز سینه بسیار مهم است، سلیقه شخصی فرد است زیرا برخی افراد به دلیل کوچکی سایز سینه های خود دچار کمبود اعتماد به نفس شدید شده اند و خواستار جبران این مسئله به بهترین نحو هستند.

نحوه ی انتخاب سایز پروتز سینه

انواع سایز های پروتز سینه در پایه های استاندارد یا گرد و بیضی شکل و متناسب با شکل قفسه سینه خانم ها عرضه می شود. پایه های استاندارد را می توان برای خانم هایی با اندازه قفسه سینه معمولی و پایه های بیضی شکل را می توان برای خانم هایی با سینه های پهن یا بلندتر استفاده کرد. پایه های استاندارد را در هر دو ربع فوقانی و تحتانی سینه اضافه می کنند. ایمپلنت های بیضی شکل طبیعی سینه را بیشتر تقلید می کنند و به قسمت پایینی سینه حجم می دهند.

بیشتر بدانید: لیفت و پروتز سینه همزمان

انواع مدل ها و سایز پروتز سینه

پروتزهای سینه در انواع مختلفی قابل تهیه است و هر کدام از آنها دارای مدل و سایزهای متنوعی هستند. ممکن است از یک مدل و فرم پروتز، یز بسیار بزرگ وجود نداشته باشد اما برخی دیگر دارای سایز های بیشتری باشند. در زیر به برخی از انواع مدل‌ها و سایزهای پروتز سینه اشاره می‌کنیم:

  • پروتزهای آناتومیک: این نوع پروتزها شکل و منحنی‌هایی دارند که به طور طبیعی با طرح و شکل سینه تطابق دارند. آن ها در سایزها و اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند و برای ایجاد طبیعی‌ترین نتیجه ممکن پس از عمل جراحی استفاده می‌شوند.
  • پروتزهای گرد: این نوع پروتزها شکل گرد و تقریباً هم قطر در قسمت بالا و پایین دارند و برای ایجاد حجم و پر کردن قسمت بالای سینه استفاده می‌شوند. این نوع ایمپلنت ها را برای بدنی پرتر و ظاهری گردتر ارائه می دهند. رایج ترین انواع پروتز سینه هستند و اگر می‌خواهید سینه‌هایی برجسته ‌تر، پرتر و گردتر داشته باشید، آن‌ها انتخاب مناسبی برای شما هستند.
  • پروتزهای تخت: این نوع پروتزها شکل تخت و صافی دارند و برای افرادی که تمایل به حجم کمتر و سایز کوچکتر سینه دارند، مناسب هستند.
  • پروتز های Ergonomix : این ایمپلنت ها دارای یک ژل نرم و الاستیک به نام Progressive Gel Ultima هستند که سینه را تا حد امکان به خطوط طبیعی نزدیک نگه می دارد. در کنار آن، طراحی سطح پوسته انعطاف پذیر و سازگاری شکل به این ایمپلنت های سینه اجازه می دهد تا شکل خود را بر اساس گرانش و وضعیت بدن تغییر دهند، به طوری که در حالت دراز کشیدن گرد و در حالت ایستاده به سمت بالا قطره اشک مانند بافت طبیعی سینه باشد.
  • پروتزهای ترکیبی: برخی پروتزها شامل ترکیبی از اجزای گرد و تخت هستند. این نوع پروتزها قابلیت تنظیم شکل و حجم سینه را بر اساس نیاز شخص دارند.

انواع مدل ها و سایز پروتز سینه

سایزهای پروتز سینه نیز در یک طیف وسیعی از کوچک تا بزرگ در دسترس هستند، از “A” که سایز کوچکی را نشان می‌دهد، تا “DD” و “DDD” که سایز بزرگی را نشان می‌دهند. انتخاب سایز پروتز سینه بستگی به تمایلات شخصی و همچنین توصیه‌های پزشک دارد.

انواع سایز پروتز سینه

بهترين سايز پروتز سينه چه سایزی است؟

اگر بهترین سایز پروتز سینه را برای شما بخواهیم بازگو کنیم ابتدا باید اشاره کنیم که برای هر فرمی از بدن این سایز ممکن است که متفاوت باشد. به عنوان مثال به طور معمول سایز عددی 75 از پروتز که گاهی با حروف انگلیسی شمرده می‌شوند، بهترین سایز پروتز سینه برای اکثریت افراد هستند. سعی کنید از سایز های خیلی بزرگ برای ایمپلنت سینه استفاده نکنید زیرا احتمال ریسک و پشیمانی بسیار زیاد است و ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی پیدا کنید و یا حتی بافت سینه توانایی نگهداری آن را نداشته باشد.

00:29
truncate dir-rtl

آیا می دانستید سایزهای پروتز سینه با یکدیگر فرق دارند؟

 بزرگترین سایز پروتز سینه چند است؟

بزرگترین سایز پروتز سینه موجود در بازار، بستگی به شرکت تولیدکننده و سیستم پروتز سینه دارد. در سیستم رایج بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده، سایز بزرگترین پروتز سینه به عنوان سایز “DDD” یا “F” شناخته می‌شود. این سایز بزرگترین سایز قابل دسترس عموماً در بازار پروتزهای سینه است. برخی از انواع برند ها اصلا سایز درشت را تولید و عرضه نمی‌کنند.

بیشتر بدانید: هزینه عمل پروتز سینه

نکات مهم انتخاب سایز پروتز سینه

قبل از انتخاب اندازه ایمپلنت، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • همیشه ایمپلنت ها را با توجه به فیزیک خود انتخاب کنید. یک زن کوچک و ریزه اندام با کاشت پروتز های های کوچک ظاهری طبیعی پیدا می کند تا یک زن درشت اندام.
  • ایمپلنت ها را با توجه به سبک زندگی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای زنانی که زیاد دویدن یا تمرین می کنند، ایمپلنت های سایز بزرگتر می توانند باعث کمردرد و درد تیغه شانه شوند.
  • تمام سوالاتی را که ممکن است لازم باشد از جراح بپرسید از قبل فهرست کنید تا چیزی را فراموش نکنید و به تمام سوالات شما پاسخ داده شود.
  • قبل از تصمیم گیری، توصیه جراح پلاستیک را به عنوان یکی از موارد مورد توجه قرار دهید.

نتیجه گیری

بزرگ کردن سینه در تهران یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است که این روزها انجام می شود که هم کاربرد زیبایی و هم برای بازسازی سینه دارد. انتخاب بهترین سایز پروتز سینه در این زمینه حس و ظاهری طبیعی به سینه های شما می دهند. دانستید که انتخاب سایز پروتز سینه یکی از مسائل بسیار مهمی است که کاندیدای انجام جراحی پروتز باید به آن توجه داشته باشند و بهتر است بهترین سایزی را برای خود برگزینید که حالت غیر طبیعی برای بدن ایجاد نکند. سایز های بزرگ پروتز معمولا ظاهری نامتناسب با اندام های دیگر داشته و برای افراد با جثه بدنی بزرگ مناسب هستند. بهتر است که حتما در این زمینه با جراح خود مشورت کنید و سایزی از پروتز را انتخاب کنید که در آینده دچار پشیمانی از این موضوع نشوید.

سوالات متداول

اندازه و سایز پروتز سینه چه تاثیری بر تناسب بدن دارد؟

انتخاب سایز مناسب پروتز سینه می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و تناسب بدن شما داشته باشد. سایز پروتز سینه باید با نسبت بدنی شما هماهنگ باشد تا نتیجه طبیعی و هماهنگ به نظر برسد.

باید سایز پروتز سینه را بر اساس سایز سینه اصلی انتخاب کنیم؟

انتخاب سایز پروتز سینه بر اساس سایز سینه اصلی شما تنها یکی از عوامل در نظر گرفته شده است. عوامل دیگری مانند تمایلات شخصی، قوام بدنی، ساختار بدنی و نیازهای شما نیز در انتخاب سایز پروتز سینه تأثیرگذار هستند. این مسئله اجباری نیست که سایز پروتز را به اندازه سایز سینه اصلی خود انتخاب کنید.

انتخاب سایز پروتز سینه از روی عکس امکان پذیر است؟

عکس‌های دیگران می‌توانند به عنوان یک راهنمایی مفید مطرح شوند اما تصمیم نهایی بر اساس تمایلات و نیازهای شخصی شما باید گرفته شود. هر فرد بدنی منحصر به فرد دارد و سلیقه‌ها و تمایلات شما ممکن است با دیگران متفاوت باشد.

برچسب ها:

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

تماس با دکتر