مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
دکتر محمدرضا ترحمی / جراحی زیبایی سینه / تفاوت پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی

تفاوت پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی

تفاوت پروتز سینه اشکی و گرد

جراحی بزرگ کردن سینه برای افرادی که از اندازه و شکل سینه های خود رضایت ندارند و این امر باعث کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس آن ها شده است گزینه مناسبی به نظر می رسد. یکی از مهمترین تصمیماتی که در این رابطه باید بگیرید انتخاب بین پروتز اشکی و پروتز سینه گرد است. اشکال مختلف پروتز سینه به بیماران کمک خواهد کرد تا به ظاهر سینه دلخواه خود دست یابند. از برجسته ترین اشکال پروتز سینه می توان به پروتز اشکی و گرد اشاره کرد. هر یک از اشکال پروتز برای خانم ها دارای مزایای منحصر به فرد هستند. در ادامه به مقایسه پروتز گرد و اشکی خواهیم پرداخت تا به شما در تصمیم گیری کمک کوچکی بکنیم. پس از مشورت با جراح متخصص سینه می توانید بهترین نوع پروتز سینه را برای خود انتخاب نمایید تا به نتایج دلخواه خود دست یابید.

آشنایی با انواع مدل های پروتز سینه

انواع مدل پروتز سینه با توجه به شکل ظاهری به دو دسته پروتز اشکی و گرد طبقه بندی می شوند. پروتزهای سینه دارای اشکال، جنس و اندازه های متنوع می باشند و به نحوی خاص طراحی شده اند. هدف از انواع پروتز سینه مشابه سازی حرکت، احساس و وزن سینه های طبیعی تا حد امکان می باشد.

فرم و عملکرد پروتز اشکی

پروتز اشکی دارای بافت خاصی می باشد که از چرخش آن در داخل سینه جلوگیری می شود. پروتزهای گرد قادر به چرخیدن به صورت آزادانه برای دستیابی به تقارن هستند. چرخش این نوع پروتز باعث ایجاد ظاهر غیر طبیعی خواهد شد. به طور معمول با چرخش پروتز اشکی بافت سینه به درستی به پروتز نخواهد چسبید. پروتزهای اشکی در اندازه های محدود وجود دارند و به طور معمول بر اساس میزان برآمدگی اندازه گیری می شوند. شکل آناتومیک پروتز اشکی نسبت به پروتزهای گرد بیشتر است از این رو جراحان برای انجام این نوع پروتز سینه باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا از اندازه مناسب پروتز با توجه به ابعاد قفسه سینه بیمار اطمینان حاصل نمایند.

فرم و عملکرد پروتز سینه گرد

پروتز سینه گرد با استفاده از سیلیکون مایع یا سالین پر خواهد شد. با پاره شدن این پروتزها این مایع به بیرون نشت خواهد کرد. طرفداران پروتزهای اشکی ادعا دارند که این نوع پروتز در مقایسه با پروتز گرد از ظاهر طبیعی تری برخوردار می باشد. در صورتی که مخالفان عقیده دارند پروتز گرد دارای ظاهر طبیعی تری است زیرا تغییر شکل آن ها امکان پذیر است.

تفاوت پروتز سینه گرد و اشکی

پروتز سینه اشکی قادر به حفظ شکل خود می باشد. بدون توجه به سمت چرخش این نوع پروتز شکل قطره اشک آن حفظ خواهد شد. زمانی که زن به پشت دراز می کشد این نوع پروتز ظاهر غیر طبیعی خواهد داشت. در صورتی که در این شرایط پروتزهای گرد طبیعی تر به نظر خواهند رسید.

پروتز اشکی دارای سطح بافتی است که نسبت به پروتز گرد بیشتر به داخل پوست می چسبد. این وضعیت ممکن است باعث ایجاد چین و چروک و موج های ناخوشایند و نامناسب روی پوست گردد. پروتز اشکی نسبت به پروتز گرد محکم تر است. با توجه به بخش قرارگیری پروتز اشکی در بخشی از سینه ممکن است باعث ایجاد احساس سفت تر نسبت به حالت طبیعی شود. بر اساس مطالعات صورت گرفته زنان از عملکرد پروتزهای اشکی رضایت کامل داشته اند.

پروتز گرد نسبت به پروتز اشکی ارزان تر است و برای بزرگ کردن سینه بیشترین استفاده را دارند. پروتزهای گرد به سینه ها ظاهر نرم و گرد می دهند. برای انتخاب اندازه ها و قطرهای مختلفی از پروتزهای گرد وجود دارند و انتخاب آن ها مطابق با اشکال و اندازه های مختلف بدن وجود دارند. زمانی که بیمار ایستاده این نوع پروتزها شکل طبیعی دارند. زمانی که بیمار دراز کشیده نیز این پروتزها به سمت بیرون حرکت خواهند کرد که این امر باعث می شود ظاهر طبیعی داشته باشند. این عوامل از مزایای پروتز گرد محسوب می شوند.

چه افراد کاندیدهای مناسبی برای پروتز گرد هستند؟

پروتزهای گرد برای بسیاری از افراد گزینه های مناسبی هستند. به عقیده بسیاری از متخصصین جراح پلاستیک شکل گرد این نوع پروتزها باعث می شود تا بالا و زیر نوک پستان پر به نظر برسد. در انتخاب پروتز اشکی یا گرد نظر شخص و جراح پستان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند سپس هزینه جراحی در نظر گرفته می شود. هزینه جراحی پروتز سینه متفاوت است که به عنوان یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری فرد در نظر گرفته می شود.

افراد کاندید پروتز سینه گرد

انتخاب پروتز اشکی یا گرد؟

انتخاب پروتز اشکی یا گرد تصمیمی کاملا شخصی است که به طور معمول بر اساس زیبایی شناسی انجام می گیرد. در صورت بزرگ بودن سینه های بیمار استفاده از پروتزهای اشکی توصیه نمی شود. در صورتی که خواهان ظاهری مناسب هستید پروتزهای اشکی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. اکثر جراحان متخصص استفاده از پروتز گرد را توصیه می کنند. به طور معمول برای بازسازی و ترمیم سینه بیماران که سینه های کوچک دارند پروتزهای اشکی توصیه می شوند. در صورت انجام پروتز سینه با هدف رفع ناهنجاری های قفسه سینه، پروتزهای گرد گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود. انتخاب نوع پروتز تا حد زیادی به پزشک و بیمار وابسته است و کمک زیادی به بیمار در فرآیند تصمیم گیری می کند. با مشاهده تصاویر قبل و بعد پروتز سینه می توان پروتز مناسب خود را تحت نظر پزشک انتخاب کرد.

شکل گرد و متقارن پروتز گرد همواره حفظ می شود و در ظاهر سینه تغییر ایجاد نمی کند. به طور معمول این نوع پروتز سینه بر اساس غده طبیعی سینه طراحی می شود. هنگام انتخاب پروتز سینه باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • ظاهر، اندازه، فرم و حس مورد نظر پس از جراحی
  • وضعیت سلامت عمومی
  • میزان تحمل ریسک خطرات پس از جراحی
  • بودجه مد نظر برای انجام این جراحی
  • استفاده از روش های مختلف برای زیباسازی سینه
  • داشتن تجربه جراحی پروتز سینه در گذشته
  • سن افراد

در صورتی که به هر دلیلی از سایز سینه های خود رضایت ندارید می توانید پس از مشورت با بهترین جراح پروتز سینه تحت جراحی پروتز سینه قرار گیرید.

برچسب ها:

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

تماس با دکتر