مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
دکتر محمدرضا ترحمی / جراحی زیبایی سینه / عفونت بعد از پروتز سینه

عفونت بعد از پروتز سینه

دلایل عفونت پروتز سینه چیست؟ چگونه می توان این عفونت را درمان نمود؟ عفونت بعد از پروتز سینه را می توان ناشی از برخی عامل های درونی و محیطی دانست. این عفونت ها در صورت عدم توجه بسیار افزایش یافته و در نهایت شرایط بدی را برای شما رقم خواهند زد. از علائم عفونت بعد از پروتز سینه می توان به قرمزی، التهاب، خروج ترشح و حالت تهوع اشاره نمود که نباید به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. برای درمان می توانید از داروهای خاصی که توسط پزشک تجویز شده اند استفاده کنید.

عفونت پروتز سینه ممکن است بنا به دلایلی همچون عدم رعایت بهداشت، ابتلا به بیماری های زمینه ای، استعمال دخانیات، افزایش وزن و… رخ دهد. در چنین شرایطی توصیه داریم به سادگی از کنار این عارضه عبور ننموده و تمام نکات و مراقبت های قبل و بعد از عمل را رعایت نمایید. انتخاب بهترین جراح پروتز سینه در این راستا اهمیت بسیار زیادی دارد.

عفونت پروتز سینه را می توان یکی از مهم ترین عوارضی است که ممکن است بنا به دلایلی پس از انجام پروتز سینه با آن مواجه شوید. همان گونه که می دانید هیچ عمل جراحی خاصی را نمی توان در سطح دنیا دید که عوارضی نداشته باشد. این امر برای پروتز سینه صدق می کند و زمانی که شما برای جراحی خود پزشک مناسبی را انتخاب نکنید و یا مراقبت های قبل و بعد از عمل خود را مورد توجه قرار ندهید با این عوارض مواجه خواهید شد. نکته ای که لازم است درباره عفونت پروتز سینه بدانید این است که عارضه متداولی نبوده و در تمام خانم ها ایجاد نمی شود.

اهمیت توجه به عفونت های پروتز سینه

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به اهمیت توجه به عفونت پروتز سینه پرداخته و به این طریق اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. این امکان وجود دارد که شما نیز همچون بسیاری از خانم ها توجه چندانی به عوارض پروتز سینه نداشته باشید و تنها به دنبال دست یابی به سینه های بزرگ و خوش فرم باشید. عوارض این جراحی در صورت عدم توجه نگران کننده خواهند بود و این موضوعی است که نباید به سادگی از کنار عبور کرد.

زمانی که شما یک جسم خارجی را داخل بدن خود قرار می دهید این امکان وجود دارد که این جسم دچار عفونت شده و شرایط بدی را برای شما رقم بزند. علت این امر تنها مستعد بودن این اجسام به عفونت می باشد. عفونت پروتز سینه شرایطی را فراهم می سازد تا شما با عارضه های خطرناک تری همچون زخم های مزمن و دردناک مواجه شوید. گاهی ممکن است این عفونت به خون نیز راه یافته و در حالت وخیم تر موجب مرگ انسان شود. در چنین شرایطی توصیه داریم حتما با عوارض، مراقبت ها و نکاتی که لازم است در این راستا رعایت کنید آشنا شوید.

دلایل عفونت پروتز سینه

نکته ای که لازم است بدانید این است عفونت بی دلیل رخ نمی دهد و عفونتی که پس از پروتز سینه رخ می دهد نیز به دلیل قرار دادن جسم خارجی در بدن شما نیست. به طور طبیعی پزشکان هنگام جراحی تمام نقاط موردنظر را استریل می نمایند؛ بنابراین برخی عامل های درونی و بیرونی می توانند زمینه های بروز عفونت در پروتز سینه را فراهم سازند. از مهم ترین عامل های دورنی و محیطی اثرگذار بر پروتز سینه موارد زیر را می توان تشریح نمود.

عوامل درونی

  • چاقی و اضافه وزن
  • افزایش سن
  • استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر
  • ابتلا به بیماری های زمینه ای
  • ابتلا به بیماری هایی همچون فشار خون و دیابت
  • اندازه پستان ها
  • پرتو درمانی

عوامل محیطی

  • عدم رعایت بداشت در اتاق عمل
  • عدم رعایت بهداشت توسط بیمار پس از جراحی

علائم عفونت پس از پروتز سینه

حال که با دلایل اصلی عفونت پروتز سینه آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی علائم بروز این عارضه بپردازیم. با توجه به مطالبی که بیان شد عفونت را می توان نوعی عارضه میان عمل های جراحی مرتبط با سینه دانست. تمام افرادی که اقدام به پروتز سینه نموده اند لازم است پس از جراحی توجهات کافی را به علائم این عمل زیبایی داشته باشند. این علائم به صورت زیر بوده و از اهمیت قابل توجه ای برخوردار هستند.

علائم عفونت پروتز سینه
  • ایجاد التهابات گسترده در اطراف پستان ها
  • خستگی بیش از اندازه
  • بروز حالت تهوع در بیمار
  • بروز تب ناگهانی بدون دلیل
  • خروج ترشح از پستان ها
  • کدر شدن رنگ پوست سینه و قرمزی بیش از اندازه

درمان عفونت پروتز سینه

یکی از اقدامات بسیار مهمی که لازم است در راستای عفونت پروتز سینه انجام دهید درمان این عارضه است. عدم توجه به این امر موجب افزایش میزان عفونت در ناحیه سینه و شرایط بدی را برای شما رقم می زند. در این راستا حتما از پزشکانی کمک بگیرید که دانش و تجربه بسیار بالایی دارند. دکتر ترحمی با سال ها سابقه درخشان خود این امکان را برای شما فراهم ساخته بتوانید عفونت های رخ داده را در مدت زمان کوتاهی درمان نموده و به نتایج مورد انتظار خود دست یابید.

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که عفونت پروتز سینه عارضه ای است که به دلیل عامل های درونی و بیرونی رخ می دهد. عدم توجه به این عفونت شرایط بدی را برای شما رقم خواهد زد؛ بنابراین توصیه داریم برای درمان در سریع ترین زمان ممکن اقدام نموده و از پزشکان حاذقی همچون دکتر ترحمی کمک بگیرید.

برچسب ها:

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

تماس با دکتر