مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
دکتر محمدرضا ترحمی / جراحی زیبایی صورت / ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری لیفت صورت

پوست صورت با افزایش سن و به مرور، حالت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. همین علل سبب از بین رفتن چربی پوست شده و چین وچروک و خط و خطوط را سبب می شود. همین دلیلی است بر چین و چروک و افتادگی صورت. روش های مختلف لیفت صورت برای از بین بردن این چین و چروک و افتادگی ها وجود دارد که بهترین آن جراحی لیفت صورت است. این جراحی به نسبت سایر روش ها ماندگاری بیش تری دارد. در این مقاله قصد داریم در خصوص طول عمر این جراحی بیش تر صحبت کنیم.

عوامل زیادی هستند که می تواندد بر طول عمر جراحی لیفت صورت تاثیر بگذارد. برای افزایش ماندگاری لیفت صورت بهتر است مراقبت های بعد جراحی لیفت صورت را جدی بگیرید، چرا که یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر آن است. با رعایت نکات مراقبتی در خصوص پوست صورت، طول عمر جراحی نیز بالا می رود.

در حالت کلی میزان دوام و ماندگاری این جراحی، بین 2 الی 10 سال است. البته باید گفت که دانش، مهارت، تخصص و تجربه پزشک در این خصوص بسیار موثر است. از دلایل دیگر ماندگاری این جراحی، تکنیک به کار گرفته شده در آن است که باز هم این مورد هم به مهارت پزشک شما برمی گردد.

ارتباط دوره نقاهت و ماندگاری جراحی لیفت صورت

باید گفت که دوره نقاهت پس از لیفت صورت، فرد به فرد متفاوت است. و اما در خصوص ارتباط بین بین دوره نقاهت این جراحی با طول عمر آن باید گفت که هر چقدر دوره نقاهت کوتاه تر باشد، ماندگاری این جراحی افزایش می یابد. معمولا این نوع جراحی ها پس از چندین بار به نتیجه مطلوب می رسند، ولی با انتخاب بهترین جراح پلاستیک و با داشتن یک جراحی با کیفیت، می توانید تنها با یک بار جراحی به نتیجه مطلوب خود برسید.

آیا جراحی لیفت صورت دائمی است؟

در پاسخ این پرسش باید گفت که متخصصان این حوزه بر این باورند که این جراحی ماندگاری بالایی دارد. چرا که در این جراحی پوست صورت سفت شده و اثر عمیقی بر بافت عمقی پوست می گذارد. پس از سفت شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک، آن چیزی که حائز اهمیت است، رعایت نکات مراقبتی است.

همانگونه که ذکر شد، لیفت صورت بین 2 الی 10 سال ماندگاری دارد، برای افزایش این مدت، باید موارد زیر رعایت شود :

  • هنگام بیرون رفتن از خانه در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • هنگام بیرون رفتن از خانه از پوست خود دربرابر اشعه فرابنفش خورشید و با استفاده از کرم ضد آفتاب محافظت نمایید.
  • تا جایی که می توانید از کرم های آرایشی کم تر استفاده نمایید. اما در صورت علاقه بهارایش، از کرم های شناخته شده و مرغوب استفاده نمایید.
  • یکی از مواردی که شما باید به آن دقت کنید، این است که کمتر مضطرب شوید، چرا که استرس و اضطراب از طول عمر لیفت صورت می کاهد.
  • همیشه سعی کنید از کرم های آبرسان استفاده نمایید تا پوست شما جوان بماند و اثر جراحی طولانی تر شود.
  • با تغذیه درست و سبک زندگی سالم می توانید از بهترین و شاداب ترین پوست برخوردار باشید.
  • آب کمک زیادی به نشاط و شادابی پوست می کند، به همین دلیل است که با روزی با مصرف 8 لیوان آب، به هیدراته ماندن پوست خود کمک کنید.
  • قبل از خوابیدن، تمام مواد آرایشی را با استفاده از شوینده مناسب از روی پوست خود تمیز کنید.
  • در صورت استعمال دخانیات، بهتر است دیگر مصرف نکنید. چرا که دخانیات سبب پیری زودرس پوست و چین و چروک در آن می شوند.
  • به میزان کافی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید تا تمامی ویتامین های مورد نیاز بدن شما تامین شود.
  • از پوست خود به بهترین شکل مراقبت کنید. هر چقدر این کار را دقیق تر انجام دهید، طول ماندگاری لیفت صورت شما بیشتر خواهد شد.

لیفت صورت چقدر ماندگاری دارد؟

به راحتی می توان حدس زد که ماندگاری جراحی لیفت صورت بسیار بیشتری از لیفت صورت به روش های دیگر است. نتیجه به دست آمده از جراحی لیفت صورت قابل مقایسه با سایر روش های دیگر نیست. روش هایی مانند لیفت مایع، لیفت سلول های بنیادی، لیفت با تزریق پی آر پی، لیفت با تزریق بوتاکس، لیفت صورت با نخ، لیفت با تزریق ژل، لیفت صورت با تزریق چربی؛ هایفوتراپی و… همگی می توانند مشکل چین و چروک و پیری پوست شما را برای مدت کوتاهی بر طرف کنند. اگر می خواهید مشکل را به صورت طولانی مدت رفع کنید جراحی لیفت صورت بهترین گزینه ی انتخابی برای شما می باشد.

برچسب ها:

تجربه جراحی بینی

تجربیات خودتان را در قالب دیدگاه برای دیگران به اشتراک بگذارید .

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

تماس با دکتر